יום שני, 14 באוקטובר 2013

פאי לימון (כמעט אתרוג) לסוכות

אף פעם לא בניתי סוכה משלי, עזרתי מידי פעם בסיום צום יום כיפור כמצווה, בצבא הייתה סוכה בבסיס זה היה הכי קרוב שלי. תמיד רציתי לבנות אותה בעצמי. בדירה הראשונה שגרתי בה לא הייתה מרפסת ובדירה השניה הייתה מרפסת אבל לא תחת כיפת השמיים. היום אני גר בדירה מדהימה עם מרפסת שמש שכשרה לסוכה. גם השנה זה לא קרה, למרות שאני חושב שהייתי הכי קרוב לזה.
זה לא כל כך הסתדר מכמה סיבות (1) נזכרתי מאוחר מידי, (2) שכבר נזכרתי, ביררתי על סוכה DIY ולא מצאתי סוכה שמתאימה למימדי המרפסת הקטנים. יש לציין שסכך כן השגתי והסלון היה מלא בו. לחג סוכות השני הוזמנתי לארוחת ערב אצל משפחה בבאר שבע. כן הם בנו סוכה. סוכה יפה מאוד. ביקשו ממני (יותר התייחסתי אל זה בתור תנאי להגעה) להכין משהו מעניין, מתוק, מרהיב, והכי חשוב שיעשה רושם. הלכתי על קינוח. אצלי אין דבר כזה קינוח רגיל. הוא חייב להיות מיוחד ומושקע. הערימו עליי קושי והודיעו לי שהמנה חייבת להיות פרווה.
השתדלתי לבחור שמשהו שהתנסיתי בו לפחות פעם אחת, אף על פי כן שיש המון מנות שאני מת לנסות להכין, בגלל שרציתי שיהיו סיכויים טובים להצלחה במנה.
כשהכרתי את בת זוגי, היא סיפרה לי שפאי לימון הוא אחד האהובים עלייה. נזכרתי בזה, ושהפעם הקודמת הייתה מאוד מוצלחת וקיבלה מחמאות, החלטתי ללכת על זה.
התחלתי בהכנת בצק פריך. 
במקום חמאה, כדי שיהיה פרווה שמתי שמן קוקוס.
עד כאן הכול התנהל כשורה ולפי הספר.
מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר.
כשהוצאתי את הבצק כדי לרדד אותו ולהניח על התבנית, הוא התחיל להתפרק לפירורים. הוא נח במקרר מספיק. הבצק הולך להיות הרוס.
לא וויתרתי, רידדתי אותו בכל זאת והנחתי בתבנית. הכנסתי לתנור לאפייה עיוורת ואחרי כרבע שעה יצא פריך כמו שצריך.
הכנתי את מלית הלימון שיצאה מדהימה.
ולבסוך הפניתי להכנת המרנג. כל פעם שאני רוצה להכין מרנג, אני מתלבט צרפתי, איטלקי, שוויצרי. ידוע שאני אוהב את איטליה וגם את צרפת בגלל האוכל. לשוויץ אין לי רגשות. כנראה שהנייטרליות הדדית.
האיטלקי כמובן ניצח ובגדול. אני מניח שהתמונה מדברת בעד עצמה.
נכון יפה?
עכשיו תארו לכם לסוע עם זה על הברכיים במשך שעה וחצי ולהתפלל להגיע עם זה שלם.
כן צריך המון שיווי משקל.
המתכון המקורי באדיבות השף צ'רלי פדידה, מסעדת אוליב ליף
ולמי שרוצה קישור ללינק המקורי:
http://food.walla.co.il/?w=/903/648693

מצרכים לפאי מרנג לימון קלאסי

תבנית בקוטר 24 ס"מ
  • לבצק:
  • 2 חלמונים
  • 200 גרם חמאה (כאן החלפתי בשמן קוקוס, אותה כמות)
  • 100 גרם סוכר
  • 300 גרם קמח
  • 1 כפית קליפת לימון מגורדת
  • 1 כפית קליפת תפוז מגורדת
  • קורט מלח
  • 1/2 כפית תמצית וניל משובחת
  • למלית:
  • 80 מ"ל מיץ לימון
  • 85 גרם סוכר דק
  • 30 גרם חמאה
  • 200 מ"ל מים
  • קליפת לימון מגורדת
  • 60 מ"ל מים קרים
  • 1 חלמון ביצה
  • 30 גרם קורנפלור
  • למרנג:
  • 3 חלבונים
  • 100 גרם סוכר

פאי מרנג לימון קלאסי - אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל-180 מעלות צלזיוס.  2. מכינים את הבצק: מניחים במעבד מזון את החלמונים, החמאה והסוכר, ומפעילים עד שמתקבל מרקם אחיד. מוסיפים את הקמח ומפעילים רק עד שהבצק מתאחד.  3. מוציאים ממעבד המזון, לשים לצורת כדור, עוטפים בניילון נצמד ומקררים למשך שעה.  4. משמנים את התבנית, מרפדים בשכבה דקה של בצק (1/2 סנטימטר בערך), מכניסים לקירור במקפיא למשך כ-1/2 שעה.  5. אופים את הבסיס עד שהבצק משחים.  מכינים את המלית: 1. מניחים בסיר את מיץ הלימון, קליפת הלימון, מים, סוכר וחמאה, ומחממים עד לרתיחה.  2. מניחים בקערה נפרדת את החלמון, הקורנפלור והמים, וטורפים עם מטרפה עד שנוצרת בלילה חלקה.  3. שופכים את הבלילה אל הסיר תוך כדי בחישה, עד שהקרם מסמיך.  4. מורידים מהאש ושופכים מיד על הקלתית. מניחים בצד להתקרר.   הכנת גבעות המרנג:  1. מניחים בסיר כפול את החלבונים והסוכר עד לחימום והמסת כל הסוכר. מקציפים את התערובת במהירות גבוהה עד שמתקבל קצף יציב ביותר.  2. מזלפים את המרנג על הקרם כגבעות קטנות (ניתן גם למרוח את המרנג).  3. מכוונים את התנור על גריל לחום גבוה של 250 מעלות צלזיוס כדי שהשכבה העליונה של המרנג תשחים, ומכניסים את הפאי ל-2-3 דקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה