יום שישי, 20 בספטמבר 2013

המבורגר סלק ב - 12 בלילה

בשבוע שעבר, תאיר בת זוגי, יצאה לבר והזמינה שם המבורגר סלק ומאז חיי השתנו, לא הפסקתי לשמוע על המנה הזו. שמעתי דברים כמו: "איזה טעים", "מה הם שמו שם?"  ועוד. ככה יומיים שלמים.

למחרת בלילה, כשהיינו שפוכים מעייפות הייתי בטוח שנכנס לישון ופתאום היא באה אליי ביציאה: ״אולי תכין לנו המבורגר סלק?״. לא עלה בדעתי להזמין טייקאווי אז רצתי למטבח. וכך במקום להיות במיטה מצאתי את עצמי קוצץ סלק ב 12 בלילה. אני בהחלט יכול להגיד שלא ראיתי את זה קורה, למרות שכמעט תמיד יש לי חשק לבשל.
שינויים וכאלה: במתכון המקורי רשמתי לחמנייה אבל בגלל שהיה מאוחר בלילה, השתמשתי בלחם שאפיתי בבית.


 



סועדים: 2

זמן הכנה: 10 דקות
זמן בישול:כ-5 דקות (תלוי במידת עשייה)









מרכיבים
לחמניה בגודל הקציצה
סלק בינוני מקולף
בצל קטן
פלפל חריף
עגבנייה (לקישוט)
עשבי תיבול שונים (כדאי לבחור עשב עם טעם דומיננטי כמו רוזמרין)
ביצה (לטבעונים: ניתן לוותר ולהחליף במים עם מעט קטניות מרוסקות/קורנפלור)
שמן זית
קמח לפי הצורך (עדיף מלא)
רוטב אהוב (כאן בחרתי בטחינה)
רשימת מכולת

דרך הכנה
קוצצים את הסלק לקוביות קטנות (אפשר גם לגרד בפומפייה אבל לשים לב שלא תשארו עם יותר מידי נוזלים), את הבצל ,השום הפלפל ועשבי התיבול. שמים הכול בקערה, מערבבים את הביצה עד שהיא נטמעת בתערובת. מוסיפים קמח לפי הצורך. צריך לראות שהתערובת תהיה נוחה ליצור קציצות. יוצרים קציצות בגודל הרצוי, רצוי להיעזר במיקד (רינג).
מלהיטים מחבת כבדה.
מתקנים תיבול.
מורחים את הקציצה בשמן ומניחים על המחבת. כשהחלק התחתון מתחיל להתקשות הופכים וצולים עד לדרגה הרצויה. בשלב זה מניחים את שני חלקי הלחמנייה על המחבת כדי שתתחמם.
גילוי נאות: אני תמיד מעדיף
Rare וכן זה הרגל שצריך לקבל ואנחנו לא אוהבים כל כך לשנות הרגלים. החיים שלכם יראו יותר טוב. פשוט תסמכו עליי. אתם תודו לי.
מסדרים את הלחמנייה עם ההמבורגר, בצד מסדרים את הרוטב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה