יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

איך מיסטר בין לימד אותי לאכול סטייק טרטר

טרטר בקר עם בצל, פטרוזיליה, ארטישוק וחלמון

הכול התחיל אי שם בשנת 1990, הייתי קטן מאוד, בבית של ההורים.
הייתה לנו מן מסורת משפחתית לראות את הסדרה מיסטר בין. אני וההורים. הייתה לנו את הטלוויזיה מפעם בסלון וראינו את הסדרה בשידורים חוזרים, פעם אחר פעם וכל פעם צחקנו קצת יותר מהפעם הקודמת. כנראה ההומור הבריטי איכשהו כן עובד על הישראלים.
שם ראיתי בפעם הראשונה בחיי סטייק טרטר. זה היה פרק שבו מיסטר בין נכנס למסעדה והזמין סטייק טרטר, עשה המון קטעים מצחיקים ובסוף לא אכל אותו. אכל בית איזה משהו. גילוי נאות: כנראה שאני לא באמת זוכר את הפרק משנת 1990 וראיתי אותו לאחר מספר שנים ומשם אני זוכר.
לאחר מכן היו עוד מספר פעמים שאני לא זוכר אותן, כאלו שאני זוכר: בתכניות בישול, מסעדות וכו'.

(כאן נקודת המפנה) באיזשהו שלב רציתי להכין את המנה הזו לעצמי. להוכיח למיסטר בין שסטייק טרטר יכול להיות אכיל ולא כמו בפרק.
כמו כל משהו שאני מכין אני חוקר עליו באינטרנט, בספרי בישול, שואל שפים, תמונות ממסעדות ומחבר משהו משלי. וזאת התוצאה:
מרכיבים
  • 150 גרם בשר בקר הכי משובח שאתם מרשים לעצמכם שמתאים לצלייה קצוץ גס (ככה אני אוהב) בסכין שף (תמיד רציתי לכתוב סכין שף)
  • בצל קטן קצוץ
  • שני לבבות ארשיטוק מבושלים וקצוצים
  • חלמון ביצה נא
  • פטרוזיליה קצוצה
  • שמן זית
  • מלח ופלפל
  • לקישוט: חומץ בלסמי, מלח שחור
כאן רואים את הדוגמנית מכל הכיוונים על כל מיני תלבושות

אופן הכנה
שמים את כל המרכיבים בקערה, מערבבים ומתקנים תיבול.
מניחים מיקד על צלחת. הקוטר תלוי בכם אם אתם אוהבים גבוה לכו על כ - 5 ס"מ, ואם אתם אוהבים יותר את הצורה שמזכירה המבורגר, לכו על 10 ס"מ ומעלה.
שמים את התערובת בתוך המיקד, מהדקים מעט ובזהירות, יוצרים גומה קטנה במרכז, מרימים את המיקד, אם הכול עומד במקום, מביאים את החלמון לגומה שיצרנו וישר מפזרים פלפל שחור גרוס.
בוזקים שמן זית מסביב מקשטים בחוצץ בלסמי ומוסיפים מסביב מלח שחור.

גרסה נוספת שלי

וכמובן הקטע המקורי מתוך הסדרה מיסטר בין-


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה